Schlagerfinal ikväll och allsvensk premiär -2010!

Nu var det länge sen jag blogga men det är för att jag har jobbat kväll hela veckan och jag har inte haft en tanke på att blogga. Men jag skriver inte så värst spännande ändå så. Mest för min lilla familj ungefär. Lördag idag och jag jobbar 7 till 16.15 och senare ikväll så ska vi hem till S & T på middag och lite sällskap inför finalen ikväll. Jag är ju något så sällsynt som en schlagerfjolla som jobbar inom omsorgen så jag gör allt för att skydda mitt rykte som låtsas gay! Annars är det bara lugnt inom jobbet. Ska få 100% schemalagt så det blir ju skönt som f-n! Men jag söker annat för jag vill ju ha mer manligt med brudar och patta skämt hela dagarna istället för fint väder och vad ska vi äta ikväll kollegor! Men jhag tycker om de flesta av mina jobbarkompisar men lite killar hade inte skadat.

Neo åt flera skedar gröt igår så nu på morgonen var hans avföring farligt mörkt och lukta lite så nu håller våran gosse på att bli ännu större! Helt sanslöst vad tiden går fort! Känns som igår att han var storlek 1 på blöjorna och bara åt och bajsa. Nu gör han det fortfarande men nu låter han som en bil hela tiden och dreglar kopiösa mängder. Nästan orolig för att han ska torka ut! Och han tycker om att ligga i sitt biltema babygym som bara snurrar när den känner för det, och bara ligga och prata där. Han är det mest underbara jag vet och bara tanken på honom kan lysa upp den mest mörka och dystra arbetsdagen som finns! Tack Johanna för den underbara sonen du har givit mig! Älskar dig min kärlek.

Ska ha jour nästa vecka och sen var fjärde vecka ett tag. Är en kille som behöver ta ledigt ett tag för hinna med sin familj. Han har jobb och är iväg några dagar varje vecka uppåt landet och har sin fars fastigheter och en jäkla massa annat. Så han tyckte att brandkåren fick stå lite åt sidan. Och det är ju jag tacksam för! Nu tillhör jag jourgrupp 3 ett tag. Trevliga typer där! En som är lika gammal som mig och lite andra gubbar som är roliga. Ska bli otroligt kul! Hoppas nu det blir lite larm också.

Nej nu får jag borsta och skölja mina tänder lite sen är det dags att gå till almgården. Ska nog cykla idag för det känns som om det är skönt vädr ute. Lite kallt men uppfriskande. Trevlig dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0