onsdag 17/3 = sovmorgon som blev tvättmorgon!

Ja efter mycket om och nej så fick jag till slut ta kompledigt för att vara fri ikväll. Ska ju på kall rökövning ikväll med brandkåren och den kan jag inte missa! Men kan tro att jag var i lätt upplösningstillstånd igår när jag hade suttit i över en timme på almgården och ringt till varenda vikarie vi har. Helt sanslöst att det ska vara så svårt att lösa med vikarie för ett enkelt kvällspass. Men nu är det ordnat så jag kan njuta av en dags ledighet till. Håller på och tvättar nu på morgonen och skall strax ut och lägga i en ny maskin tvätt. Sen blir det en sväng till gymmet så jag har det gjort innan min kära familj vaknar. De tycker ju om att sova länge så då hinner jag vara nyttig lite innan.

Var på en övning igår om dimmspikar och håltagning vid tak och väggar. Märks att jag är ny och att jag aldrig har hållt på med maskiner som motorkap och motorsågar. Är rent defekt så dålig jag är med sånt! Men jag ska ju öva så jag får ta pikar från kollegorna om hur grym jag inte är. Men en vacker dag så kanske jag blir någorlunda lite bekväm med de stora maskinerna.

Neo äter och äter sin banangröt med blåbärspuré och är världens sötaste när han är helt blålila runt sin mun. Det är ju prcis vad jag har drömt om! Min (& Johannas) bebis som är så söt när han försöker äta lite puréer och kladdar ner hela sig och skrattar samtidigt! Man blir varm i kroppen bara att tänka på det. Han är mitt allt den dära Neo!

Sugen som tusan på att tatuera mig är jag också! Främst Neos namn på högerarmen och sen en hel arm på vänsterarmen så jag ser lite tuffare ut. Kan behövas då jag är en hemtjänstames! Haha!

Nej nu ska jag vara lite nyttig.. Trevlig onsdag alla!

Kommentarer
Postat av: Sandra

klart du ska tattuera dig :D Fast de kommer du aldrig klara. du kommer gråta innan han kört två streck haha. Klenis :)

2010-03-18 @ 21:49:20
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: emma

Haha ja en tuff tatuering hade gjort dig väl. Du är melodifestivalen fan och jobbar inom äldervården.. Så go for it!!!

2010-03-21 @ 15:45:11
URL: http://emmath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0