Joakim älskar sin Johanna

Äntligen lördag och det är helgjobb som står på schemat. Lång dag idag och imorgon delad tur. Får funka, måste funka! Är lite trött och tusan varit det nu i ett par dagar. Precis som om kroppen behöver mer sömn men jag går och lägger mig ungefär då jag alltid lägger mig. Ligger efter sen nyårsafton skyller jag på. Då blev det inte mycket sömn för mig som arbetade nyårsdagen. Tråkigt på jobbet nu också då vi i Tollarp har sjukt mycket vårdtagare som kommit hem eller ska ha hjälp. Så inga lugna stunder där inte! Fasar för kvällen imorgon.

Annars är det bara bra med oss. Ska flytta nu i januari och lådor packas av min kärlek varje dag då det närmar sig hela tiden. Har inte skaffat ny bil än, men det kommer det också. Förkylningen släppte ungefär igår och nu jobbar man helg så ingen träning hittills på det nya året. Och Neo är fortfarande lite småsnorig i hans lilla näsa.

Nyårslöften? Jag och Johanna ska försöka sluta dricka läsk om det inte är kalas eller liknande. Och vi ska bli hårdare med att bara äta onyttigt på lördagar. För nu är iallafall jag trött på mina gravidkilon som hänger kvar!

Ha en trevlig helg alla människor! Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Emmy G

jag jobbar med helg, suck. dock ingen delad tur, det är skönt :)

2010-01-02 @ 07:10:28
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0