13-dagen är meningslös

Skrev ett hyfsat långt inlägg häromdagen men då krångla datorn till det och stängde ner internet så därför har jag inte uppdaterat på några dagar. Så vet ni det. Jag är ju lat så jag gör inte om ett inlägg precis.

Idag onsdag, en röd dag i form av trettondagen. Totalt meningslös enligt mig men jag jobbar och får lite bättre timlön. Har även jouren så kanske ett larm på det eller något. Men jag jobbar endast till kvart äver två idag så jag lär knappast förta mig. Och inget städ idag eftersom det är röd dag. Det gillar jag! Nästan lika mycket som att jag var ute på två larm igår. Först var det en julgran som brann i en villa. Men pågen där hemma hade varit duktig och slängt ut den brinnande granen. Så vi fick endast lufta ut och ge den chockade mamman lite syre tills ambulans kom och hämtade henne. Och där var chockade barn inblandade också så jag tog hand om dem lite. Kändes som det var det enda jag kunde göra för de andra höll på med syret och lufta ut. Skönt att det sluta väl. Senare precis efter jag hade tränat och skulle precis sätta på duschen då går larmet igen! Lite olägligt (men det börjar bli en vana), så på med kläderna och full rulle! Men det var dock endast ett automatlarm på dagis och det var bara att leta upp brandlarmet som börjat pipa. Tilläggas ska att när första larmet gick så var storebror med familj här och hälsa på för att få se Neo. Men jag förvarnar alla att börjar min älskade sökare pipa så försvinner jag!

Och min solstråle skiner upp min vardag oerhört! Han skrattar och ler rätt så mycket numera tycker jag. Och försöker prata. Men det märks att det är mammas gosse. Fast min teori är att hon har mjukare bröst och framför allt godare doft. Bröstmjölksdoften är det bästa han vet. Och min Johanna är alldeles fantastisk med lille Neo. Det är sann kärlek när man ser henne leka eller bara ta hand om våran gosse. Så där gjorde jag ett sjukt bra val! Som mamma till mina framtida och nuvarande barn kunde jag inte hittat en vackrare, snällare och bättre kvinna.

Nej nu kallar tandborsten på mig. Ha en nice day alla!


Kommentarer
Postat av: din kärlek

Tack för dem fina orden, du är undebar. Jag och Neo är lyckligt lottade som har dig i vårt liv, vi älskar dig !

2010-01-06 @ 11:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0