skithelg!

Usch vilken jäkla helg vi har haft på luevägen 25! I fredags så när jag jobba em så ringde Johanna och sa att Neo hade bara blivit sämre med sin mage och det hade bara sprutat ut. Så orolig som hon var så ringde hon sjukvårdsupplysningen och de tyckte vi skulle åka in om det kom igen och det gjorde det nästan direkt efter samtalet så jag fick smita lite tidigare från jobbet och vi körde direkt in till akuten där vi blev skickade upp till barnakuten. Fick prata lite med en sjuksköterska och de kollade Neo och han såg ju inte så farligt uttorkad ut även om vi vet att han brukar inte vara så tyst och "slö". Men självklart hände inget på csk mer än att han piggna till lite och han fick lite vätskeersättning. Så efter en 5-6 timmar fick vi åka hem igen. En stor sten föll från hjärtat när man såg på honom att han piggna till lite av vätskeersättningen och att vi fick reda på att det var maginfluensa. Så vi mös på fredagkvällen.

För sen på lördagen blev jag döendes!! Mådde skumt som tusan i magen när jag vakna och sen var det kört! Jag åkte också på maginfluensan! Som tur var så klara min underbara Johanna sig så hon var guld värd när hon tog hand om mig och hämta dricka och värmde värmedynan och hon tvättade som jag skulle ha annars gjort. Nej hon var fantastisk! Och Neo var så snäll hela dagen så inga bekymmer där inte! Men sen på kvällen blev jag bättre bortsett från ett tryck i bröstkorgen, för kräkas ville ju inte min kropp trots ett par försök med fingrar långt ner i halsen! Så det var den lördagen, tråkigaste på evigheter!

Sen vart det söndag och vi mådde bra och Neos mage började bli bättre även om det kom löst ibland. Men jag och Johanna mådde bra under omständigheterna så jag insåg att det var bara en en-dags influensa för min del. Skönt men ändå inte! Så vi klädde på oss och var ute och gick en sväng i det underbara vårvädret som hade lockat oss länge nog. Och det knakade i benen de första hundra meterna. Hade ju inte rört på fläsker speciellt mycket på lördagen precis. Vi gick i byn och förbi Johannas mormor som slog följe med oss och vi gick längs kärleksstigen längs vramsån. En mysig promenad. Och sen på kvällen så mös vi i familjen Löfstedt/Elofsson. Älskar min familj så otroligt mycket! Neo är underbar på sitt lilla dregliga och tandalösa leende sätt och Johanna är allt man kan önska sig av ens partner och kärlek!

Nej nu är det måndag och jag har jour och klockan är bajsmycket! Jobbar länge idag tror jag och kanske ett städ om jag inte minns fel. Hoppas ni får en bra start på veckan! Måndagar är ju underbara!








Min underbar familj som jag älskar mest av allt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Herregud Jokke! Du kan inte skriva så mycket och så ofta! Jag viner ju inte med att läsa då ju! Nu får du allt dra ner lite på inläggen annars komma snart bloggen bli överfull ;-)

2010-04-26 @ 19:28:28
URL: http://whybenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0