Uppraggad på gymmet

Igår hade jag lite av en lyckodag. Hade jag spelat på lotto så hade jag säkert vunnit några tusen. Börja med att jag hade en okej dag på jobbet, var ledsagare inne i stan åt en herre. Skönt. Kommer hem sätter mig och så ringer det i telefonen. Då är det en herre från göteborg som jag har skrivit till som pratar med mig en stund och hjälper mig, ENORMTmycket! Hur tacksam som helst för det. Så nu har jag lite att göra sen är jag vid goda förhoppningar att det löser sig till min fördel.
Senare på dagen är jag sjävklart på gymmet en sväng och träna bröst+ triceps. Hade ett okej träningspass, Royne var också där en stund. Men när vi skulle gå så kom en man fram till mig och fråga om inte jag var intresserad av att börja inom brandkåren som deltidsbrandman! Så han säljde in det totalt hos mig och min gamla knäskada är ingen fara bara jag klarar testerna! Så på tisdag ska jag åka ner till brandstationen och prata lite mer och sen bär det av till att gå på läkarbesök och bli undersökt! Nästan som ett fotbollsproffs!!! Hur underbart som helst med det manligaste extra jobbet som finns!

Brandman

Kan ni tänka mig som en brandman?!!

Senare på kvällen var vi hos Johanna pappa och hälsa på hans nya hund. En supersöt basset! Och vilken god lax vi fick äta som hennes far Leif hade gjort! Aldrig ätit så god fisk i hela mitt liv! Och visst, jag är ingen fiskätare i normala fall men jag äter vad som bjuds helt enkelt.

Idag är det jobb mellan 7-4. Lagom kul men min kärlek sitter vak hela dagen förmodligen. Så jag lär få rycka ut med jämna mellanrum och hjälpa om det är något och det gör jag ju så gärna. Ikväll är det bergelot och tuppen i Träne som skall plågas! Garanti på att vi kommer få en trevlig kväll. Synd bara att vi måste hem och lägga oss i rätt så anständig tid när det är delad tur för oss båda imorgon. Ha nu en trevlig dag för nu är det min tös tur att sitta lite här och slå på tangenterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0