torsdag 3 december

Wiiiie vad trött jag är idag då! Känner mig rätt så tung i ögonlocken nu när jag sitter och har ätit frukost. Men som vanligt så piggnar jag till när jag väl kommer ut och går till jobbet. Det är ju ganska kallt ute och det hjälper till lite. Jobbade länge igår och det gick bara bra. Alla tanter och gubbar hade sett bilden i kristianstadbladet så man fick prata om samma sak hela dagen, inte helt fel det. Om man är dement kanske. Men tyvärr så är gamla och sjuka så och det är mitt jobb. Fick iallafall ha jouren en timme igår åt en kille som behövde bli av med det en liten stund. Och genast sken arbetsdagen upp för mig! Att brandkåren kan vara så förbaskat roligt! Men inga larm trots kallt väder och dåligt väglag.

Idag jobbar jag 7.15 till 15.30 men gruppmöte sista en och en halvtimmen. Vi ska till vår blivande arbetsplats på almgården. Kan bli intressant att få se hur våra blivande lokaler kommer att se ut och så. Och så ska vi träffa våran blivande teamchef lite mer ordentligt. Det kanske kan bli något riktigt positivt av detta! Men innan detta möte så har jag städ och lite andra tråkigheter men dagen går fort hoppas jag.

Var hos Sandra och Tomas igår kväll och fika lite. Fanken vad goda lussekatter Sandra hade bakat! Hade planerat att smaka 1 men efter en så blidde man sugen på en till och så höll det på tills jag hade krängt fem stycken i bara farten! Men hon hade ställt fram många i en liten korg och sa att det bara var att ta. Och ibland är jag inte svårövertalad. Iallafall inte när det gäller goda kakor eller bullar.

Neo sköter sig fortfarande. Igår så varken kissa han eller bajsa ner mig. Ett steg i rätt riktning. Fast jag jobba ju nästan hela dagen och sen var vi iväg lite. Men när jag och min son titta på fotboll på kvällen, (som jag har längatat efter att få säga det!) så mös vi i soffan med att han låg på min bröstkorg. Det är världens mysigaste! Och självklart gjorde Zlatan ett mål trots att han bara spela 25 minuter ca. Han är Gud hemma hos mig iallafall!

Nej nu är klockan mycket igen. Skönt att skriva blogg idag faktiskt. Älskar min Johanna och Neo. Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja Zlatan är faktiskt riktigt grym ! vi älskar dig med pappa.

2009-12-03 @ 11:34:15
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0