suga snor?!

Äntligen tisdag och vi ångar på mot helgen. Fast denna helg är jobbehelg så inte ens det gör mig glad just nu. Men jouren nästa vecka och det är bland det bästa jag vet så jag längtar tills måndag! Idag jobbar jag 7.15 till 15.30. Tråkig dag med städ och promenad och allt vad det innebär. Och åt mina "nya" vårdtagare, så jag vet inte riktigt hur de vill ha det men jag kommer väl förhoppningsvis snabbt in i det. Bara de har bra grejer att städa med så är jag halvnöjd.

Har lite svullnad i halsen känner jag idag. Kan vara så att antingen har jag smittat Neo eller han mig för han är väldigt snorig och låter när han andas. Tur då att jag sen innan har köpt en snorsugare på apoteket som man ska ha till små barn. Är en slang med en grej som du stoppar upp i hans näsa och sen suger du ifrån andra änden och vips så ser du lite snor som kommer ut. Låter värre än vad det är men Neo låter lite bättre efter en sugning. Ska göras 2-4 ggr per dag eller vid behov. Så hoppas det går över snart med andra ord. Mest för Neos skull. Men jag själv är väl en "hals"människa så lite svullnad i halsen stoppar inte mig. Har ju inga mandlar då de är bortopererade sen många år så värst speciellt ont får jag inte. Bara lite småjobbigt. Får väl hoppa gymmet tills det känns riktigt bra igen. Suck!!

Nu är det kolgruvedags!...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0