julhelgen över och snart nyår

Och då var äntligen juldagarna över och nu inväntas bara nyårsafton sen är allt sånt här med röda dagar över på ett tag. Skönt. För nu börjar jag bli lite trött på julmat och annat som hör julen till. Men det har varit otroligt mysigt att få vara med Johanna och Neo och myst massor! Tråkigt att man har jobbat en del men det bör bli bättre till nästa år.

Idag så jobbas det mellan 7.15 till 15.30. Tråkigt som tusan men jag har åtminstone jouren för en kille idag och halva dagen imorgon så jag klagar inte. Det gör allt lite mer spännande. Stod utanför brandstationen i lördes precis när ett larm gick, så jag och min vårdtagare som jag var ute och gick med stanna till och såg på när alla kom till stationen i full fart och sen när de körde ut med blåljus! Suck vad det är kul! Som jag ville slänga gubben i diket och följa med, men lojal som man är mot sitt jobb så fick vi fortsätta promenaden.

Och vi börjar så smått packa här hemma. Är ju snart dags att flytta men det skall nog gå bra. Har hela januari på oss känss det som. Ska bli så skönt med marklägenhet! Liiite längre till brandstationen men det ska nog gå.

Nej nu vill jag nöjessurfa lite innan det är dags att bege sig till kolgruvan. Trevlig dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0