Söndag

Söndag idag och lång arbetsdag imorgon och känner redan av den. Störigt att jag tänker så men jag har iallafall hela kvällen med Johanna idag och hon har lite skolarbete att sköta men är hon duktig så får jag ge henne en belöning. Och belöningar är ju aldrig fel.

Vi passa mitt brorsbarn Ronja över natten till idag, hon är ju världens sötaste! Trots att hon kladdar för tio barn och äter godis för trettio! Men det var ju lördag och då fick vi äta onyttigt tillsammans. Såg på disneyfilm vildjuren och den var ju bra! Som vanligt är teckand film från disney nästan alltid bra men det kan ju tyckas vara lite pinsamt men men. Så vi mös alla tre i soffan under täcket och åt gott. Sen skulle Johanna natta Ronja i sängen vid 9 och tror ni inte att hon somna då också!!? Himla kul lördag kväll för mig men jag tittade på tv och ät chokladpudding. Sen att de två ockuperade en hel 1.80 säng är ju bara gulligt men inte när man ska försöka krypa ner mellan dem är det mindre gulligt.

Och när man vaknar och tror att man har toksvettats för det rinner på ryggen och inser att det lilla monstret har kissat igenom blöjan är det inte lika kul. Men hon är så dundersöt så man kan ju inte något annat än le. Är ju inga värdsliga ting.

Imorgon ska jag till banken igen och ordna med lite viktiga saker. Och snart är det bara tre veckor kvar! Har införskaffat soffa som är toksnygg och som både jag och Johanna gilla! Annars har vi väldigt olika smak men vi får ju kompromissa lite så ska det nog gå. Bara vi har varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0